Välkommen!

Njut av naturen!

lördag, november 05, 2011

Pajer

Jag tycker väldigt mycket om paj och där för är det lite tråkigt nu när jag inte äter mjöl, men Annas idé att hoppa över pajskalet tycker jag är genialisk! Tack Anna Hallén! Nu äter jag pajer igen!

Den första pajen jag provade var från hennes kokbok: ”LCHF husmanskost”. I receptet står det spenat och chevré, men jag gjorde om den för jag gillar inte chevré. Jag tog spenat och mozarella istället- den blev supergod! Man kan göra vilken paj som helst, det är bara att ta bort pajskalet. Jag har provat det med en annan favoritpaj jag haft recept på länge (avocado och skinkpaj) och den blev minst lika god som tidigare.

Nu hittade jag ett recept på nätet med köttfärs och trattkantareller som jag raskt gjorde om. Alltså jag tog bort skalet och den blev också supergod! Här är ingredienserna: 500 g köttfärs, 2 gula lökar, 1/2 liter (jag tog 1 liter) trattkantareller och 5 dl creme fraiche blandat med 4 msk majonnäs att ha ovanpå samt 4 dl riven ost högst upp. In i ugnen 20-30 min i 200 grader. Kan rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar